divendres, 4 de juny del 2010

La Laura i el seu company tornen a casa

Aquests dies en van plens els telenoticies, les radios i els diaris: l'activista taradellenca Laura Arau i el seu company Manuel anaven dins del vaixell de la llibertat. Després de dies d'incertesa, de retencions i de presó, arriben aquesta tarda a "casa".
Poso casa entre cometes perquè si a ells és el que els agrada, és el "perquè" de la seva vida, una acció solidària darrera d'altra jugant-se la vida per un poble amb problemes...

Sí, la Laura, la tinc present com aquella nena de poc més de dotze anys que tant bé jugava a bàsquet quan jo entrava l'equip, una pivot amb potència. Després va ser la Laura,una aspirant a periodista amb molta energia. Ara és una noia famosa que es juga la vida per una causa molt gran.
Estic pensant en la família i m'esgarrifo pel que deuen haver patit.
Els voltants de casa seva, el primer dia de noticia, estaven plens de càmeres i fotògrafs, ho vaig veure al tornar de l'hort amb la bici. Jo encara no n'havia sentit res. Al migdia em vaig esgarrifar al sentir el seu nom a la tele. No és la primera vegada que hi surt. Recordo pels voltants de Nadal que amb algun osonenc més ja van tenir problemes pel mateix percal de Gaza, la franja, Israel, palestins ... 
Em sap greu sentir-me'n tant lluny, però és així. Crec que si no ho vius com ells, a la resta de mortals, se'ns escapa tot plegat. Em sento "ni-ni" en aquests moments: ni ho conec, ni ho entenc. Però em salvo d'aquesta generació perquè sóc capaç de buscar-ne informació i posar-me al dia!
Ànims Laura i companys!
Ahir al vespre, l'Ajuntament de Taradell, va aprovar una moció de recolzament als dos activistes del nostre poble [noticia]