dimecres, 18 de maig del 2011

Matagalls, pel Coll de Bordoriol

Matagalls? Una altra vegada? Sí, vès, ho necessitava. Ahir al matí vaig pujar als 1696m dels fantàstic i meravellós Matagalls, però aquesta vegada des del Coll de Bordoriol (1.089m), per l'altra banda, per Viladrau.


És com fer una altra excursió, el paisatge no te res a veure. Això sí, la Creu la veus des de tot arreu, allà dalt, imponent! 
Només de començar, vas agafant alçada per una pista prou ampla amb la que després de poc més de 10 minuts, ja em va arribar el primer dilema, segons el cartell indicatiu: pel camí fàcil o per la Font dels Mosquits, més pendent ?!


Heus aquí que, molt motivada, i per conèixer nous camins, em vaig decidir per pujar per l'alternativa dels mosquits. Encara ara me n'arrepenteixo! Hehehe! Aix! No, és broma, però és que redéu amb la pujadeta! Res, que, feu cas de les indicacions, que per això hi són.


Per aquesta banda, les vistes no són la joia de la corona, no, però vaig conèixer la Font dels Llops i la dels Mosquits. Vaig entrar en una fageda (fresca, fresca) i crec que no en vaig sortir fins a dalt el Coll Pregon! Buf! Una hora i 5 minuts de pujadeta i d'anar fent. 

I amb poc més de 20 minuts, ja vaig albirar la Creu! Bon dia Matagalls, de nou vinc a fer un mos als teus peus.


Per variar, tampoc estava sola; hi havia un grup de persones de Taradell amb qui vaig intercanviar unes paraules de situació de les contrades que es poden admirar des d'allà dalt, entre elles, Les Agudes, segurament una de les properes individuals expedicions ...


 
De baixada, i amb una mica de pressa, vaig arribar al cotxe amb poc més d'una hora i deu minuts. Una matinal perfecte i amb aquestes imatges!