dijous, 18 d’agost del 2011

"Si tu em dius vine ho deixo tot.. però digue’m vine", d'Albert Espinosa

Va ser el llibre més venut pel Sant Jodi d'aquest 2011, però jo, que cada cop tinc més clar que m'agrada anar contracorrent, doncs ni en vaig fer cas. De fet per la diada catalana, o els dies anteriors, em transformo (en Sam també ja s'hi ha acostumat, i ho fem tots dos), m'armo amb la targeta a les dents i atraco innocentment la meva llibreria preferida a Vic, "El cafè de les lletres".
 En Sam, cap a la ficció i la literatura fantàstica; jo, d'aquí d'allà. En sortim amb una bossa ben plena, amb lectura per una bona temporada, i durant les vacances gairebé sempre la devorem, ens en cruspim un o dos.

El cert és que no havia llegit mai res de l'autor (però sí que he vist les seves Polseres vermelles, i em va agradar molt), així que al final, aquesta novel·la ha vingut a parar a les meves mans. La Bet, la meva germana, me la va regalar pel meu anniversari. Molt bé, ja tinc llibre per les vacances. I així va ser. Les estones mortes (o morts que estavem nosaltres, no ho sé), en tranquil·litat, en plena natura al càmping i sense cap mena de pressa, m'hi vaig capbussar. És una lectura molt fàcil, dòcil, en capítols curtets, amb petites històries de fets reals que lligades entre elles fan la trama del llibre.
Com diuen per la xarxa de l'illa dels llibres ....

"El títol fa referència a un bolero Si tu me dices ven lo dejo todo però tal i com comenta al començament de la novel·la, al vell bolero li faltava l’afegit de ‘però digue’m vine’. L'obra té com a protagonista a Dani, un home que es dedica a buscar nens desapareguts. El mateix dia que la seva parella l’abandona, rep la trucada de telèfon d’un pare que, desesperat, li demana ajuda. Dani no té clar si acceptar el cas, però davant la insistència del pare, acaba fent-ho. La recerca del nen li conduirà a Capri, a aquell far, aquell lloc màgic en el qual afloraran records de la seva infantesa i dels dos personatges que van marcar la seva vida: el Sr. Martín i George. El retrobament amb el passat portarà a Dani a reflexionar sobre la seva vida, sobre la història d’amor amb la seva parella i sobre les coses que realment importen".

M'ha agradat molt, i n'he subratllat moltes frases dignes d'estar penjades al suro de la paret o a l'escriptori -ho faig sovint quan el text m'enganxa-. Ja en posaré alguna...