dimecres, 17 de març del 2010

Saga Millenium: conclusió

Com ja deixava intuir l'autor en les últimes pàgines del segon volum, la Salander no estava morta. Ni de broma! Quina dona!
El millor que pots fer és caure-li molt i molt bé i no tenir-hi gaire relació, perquè a la que et despistes et té controlada la vida, el compte corrent, el correu electrònic i el batec del cor! Conclusió del misteri Salander: fes-te amic de la Lisbeth i sobreviuràs.

Són més de tres-centes pàgines una altra vegada plenes de descripcions de la seguretat sueca, de la sed de revenja de la protagonista i d'una neteja "ètnica" més que professional que no deixa viu gairebé ni l'apuntador.

Els miracles existeixen? Segur que sí. La Salander n'és una prova viva perquè després d'una bala al cervell i el munt d'ossos trencats i ferides que li van deixar en Zalachenko i companyia ... o és un miracle la seva recuperació o això és una novel·la!

I avui, justament, he vist l'anunci de la pel·lícula d'aquest volum "La reina al palau dels corrents d'aire" i m'ha sobtat la imatge del protagonista masculí, en Mikael Blomkvist. No té res a veure amb la imatge que te'n dóna el llibre, un lligon professional que es tira tot allò que es mou. Malgrat tot, n'estan l'un de l'altre aquest parell.
Em sembla que, després de tant Larsson, aquest últim llibre m'ha fet congelar la neurona amb el corrent d'aire, m'he cremat els dits amb els llumins i la benzina i, si jo fos home, estimaria les dones a diferència dels "dolents" de la sèrie.
Ara només falta veure si em decideixo a veure'n les pelis. Alguna recomanació?

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo he llegit els 3 llibres i he vist les 3 pelis, en aquest ordre. Continuo sent una defensora dels llibres però en aquest cas les pelis els respecten bastant. Trobaràs a faltar molts detalls, historietes i fins i tot algun personatge, ja que els llibres tenen molt contingut i l'han seleccionat de manera que es pugui seguir la història. Però crec que val la pena veure les pelis, sobretot les 2 primeres.

Dolo ha dit...

Mmmm ... gràcies per la informació. Potser em decideixo a veure-les i fer sessió intensiva de Salander. Merci!