dimarts, 25 de maig del 2010

Taradell-Tona-L'Ajuda-Sant Jaume de Viladrover-El Muntanyà-Seva-Taradell, 28 quilòmetres en Btt

Aquest matí he sortit amb bici i finalment el recorregut ha durat gairebé 2 hores, un total de 28,200 quilòmetre, i aquesta ha sigut la ruta, sí: Taradell, Tona, L'Ajuda, Sant Jaume de Viladrover, El Muntanyà, Seva, Taradell.

Sortint de Taradell he baixat pel Serrat del Bruc cap al casal de Montrodon pel dret, per agafar el camí Ral direcció el Barri de Montrodon. Just en aquest encreuament he seguit la ruta de btt número 5 de color blau marcada direcció Tona, que travessant la via del tren per sota i després d’una forta pujada s’arriba a El Colomer. Travesses la C17 per sobre i aquí a la baixada he deixat aquesta ruta marcada, en un trencall de terra cap a l’esquerra per travessar el poble i anar a buscar el camí direcció Hostalets. Seguim pels carrers Taradell, Antoni Figueras (antiga N-152), per davant de La Canal, Montserrat amunt , Dolors Fontserè i del Raval. A l’stop cap a la plaça de l'Hostal i pel carrer Fontordera, que fem fins al final i empalmem amb l'últim tram del carrer Nou que ens fa sortir de la població on ja agafarem el camí que ens portarà fins l’Ajuda.

Des d’aquí he seguit les indicacions de la pàgina web xelu.net que m’han portat per sota la C17 cap on estava ubicada l’antiga discoteca Karibú. He travessat l’antiga N-152 de dins a Hostalets per creuar el poble passant per l’Ajuntament, l’Església, les escoles i el polígon, seguint pel camí de La Cogullada, he travessat la via del tren pel nou pont que m’enfilarà per una pista mig asfaltada, mig de terra i pedres, cap a Sant Jaume de Viladrover.

Aquí m’he aventurat una mica i me l’he jugada. He baixat un tros per la pista asfaltada direcció Sant Miquel de Balenyà i passat El Grau, poc més de 200 metres, en un revolt he girat a la dreta i després de passar una espectacular masia (Can Canina) he pujat pista asfaltada amunt, amunt i amunt. Aviat s’ha convertit en un improvisat camí pedregós i enfangat que pel mig del bosc i pel costat de camps, i en continua pujada, m’ha deixat sortir en plena urbanització El Muntanyà, prop de l’Estanyol i del Camp de golf. No crec que sigui el camí que havia de seguir, PERÒ me n’he sortit i hi he arribat.

Aleshores, contemplant unes meravelloses vistes de tota La Plana i dels Pirineus al fons, encara nevats, he fet un mos, m’he assedegat i, per aquesta mateixa avinguda del Muntanyà, Avinguda Olimpiades 92 i pel Carrer Collformic, he aparegut a l’encreuament amb la carretera BV-5301 que enllaça Seva i El Brull.

He fet l’stop, he girat a l’esquerra direcció Seva i he travessat pel costat del quiosc direcció el cementiri per anar a buscar el camí que et porta al riu Gurri, just al costat del Pont del Molí dels Sors i he enfilat el pedregós camí que em portaria a casa, passant pel costat de Castanyola i les granges de Castellets.

Una matinal genial, amb bon temps i acumulant quilòmetres. Ostres, m'agradaria tenir algun tipus de GPS o semblant per la bici per saber el desnivell que he acumulat en tota la ruta. Aviat més!