dissabte, 24 de gener del 2009

El noi del pijama de ratlles

Cansada de que “El noi del pijama de ratlles” [més info] no aparegués durant dies i dies a la biblioteca taradellenca, abans d’ahir vaig optar per ampliar la biblioteca particular de casa i el vaig comprar. Aquest matí, ventós i frescot –com diu en Molina de “Polònia”-, me l’he cruspit, pim-pam, amb un obrir i tancar d’ulls. Feia molt de temps que no em superava a mi mateixa llegint. Sovint sóc anti sistema i vaig a contracorrent tot sovint, i com que encara no he vist la pel·lícula que n’han fet, m’he decidit a endinsar-me en l’època esplendorosa de l’Alemanya nazi.



Entre Berlín i Out-Witch, 1942. En Bruno, fill d’un militar “dels bons” -des del punt de vista del nen- coneix l’Shmuel, un nen polonès, jueu i presoner del “camp de concentració” que hi ha darrera la gran tanca on tots van vestits amb pijames de ratlles. És fantàstica la relació d'inocència que creix diàriament entre aquests dos nens, d’amistat i lleialtat.
És dura la narració capítol darrera capítol i m’ha captivat la manera que té l’autor per fer imaginar al lector tota la trama: "l'horror amb ulls d'infant". I té un final realment dur i cru.