dissabte, 24 de gener del 2009

El punyal del sarraí II

Ja fa uns dies que vaig acabar aquesta novela, potser un xic juvenil, històrica, sobre la vida del jove Rei Jaume. No puc negar que m'ha agradat, passa bé. Puc dir que les descripcions m'han fet imaginar prou les escenes (fins i tot les de sexe, jajaja): com vivien als castells, i fora d'ells; com i qui governava realment -alguns reis eren veritables titelles eh!-. El que m'ha sobtat molt és veure com s'arribaven a moure pel país! I com arribaven els missatges i les noves d'un lloc a l'altre, malgrat no tenien emails! A més, és una manera més de seguir la historiografia que vam tractar a l'assignatura de Literatura Medieval I a la Uoc.
El cert és que desconec si hi ha errades com algun "entès" havia insinuat, però a mi, personalment, m'ha agradat. Tant, que ja tinc a les mans la segona part de la trilogia sobre Jaume I El Conqueridor, "La reina hongaresa" [més info]