divendres, 7 de gener del 2011

El Puigsacalm pel gener

7 de gener, gairebé les 10 del matí, gens matiners evitant d'aquesta manera un xic la frescota i el vent que s'emporta els núvols a tota castanya.
El Puigsacalm, el tenia pendent, i això que el tinc aprop. Vaig trobar una molt bona descripció de l'accés i l'aproximació acompanyat d'unes quantes fotos al bloc de Bellmunt (des d'aquí, gràcies!) i només em faltava enganar a un parell de galifardeus. Els ha tocat el rebre a en Sam i la meva germana Bet; bé, de fet s'han deixat enganyar, jejeje.
Hem aparcat el cotxe entre dues comarques, Osona i La Garrotxa, just al Coll de Bracons.

Un mur de paret a l'interior de la carretera ens marcava l'inici d'una bona excursió. Cames ajudeu-me, ens hem enfilat i ja hem trobat el primer cartell indicador: "Puigsacalm, 2 hores". Apa som-hi!

Petits repetxons, trossos planejants, tots enmig d'una fageda plena de grans exemplars amb fortes i curioses arrels.

El terra ple de fulles trepitjades i ben acompanyades d'una fina capa de fang que complicava la caminada, sobretot per les zones menys soleiades.
El camí s'enfila poc a poc, fins a dalt del Collet de Sant Bartomeu, on el camí se separa del que porta al Pic de l'Àliga.

Seguim el que un altre indicador ens diu, pujant direcció nord, i aviat arribem a una altra cruïlla on seguirem la indicació de la Font Tornadissa, on és recomanable parar una estoneta.

Ara ens caldrà agafar aire per afrontar una forta pujada sobre herba i fins al Coll de Manter, on un altre indicador ens senyala direcció el Ras de les Civaderes seguint una tanca de filferro.

Aquí, una porta de fusta que haurem de traspassar, i pel mig d'una altra fageda, un camí ens apropa ja al destí final. Només falta una última pujada, que avui ens ha dificultat una bona llesca de fang fangós! Ja es veu el cim, la creu i la bandera en són la senyal.

Les vistes són espectaculars, no hi ha paraules, miris on miris, 360º amb imatges que no s'obliden. Foto de record.

Entrepà i uns glops d'aigua. S'hi està de conya, llàstima que el vent ens en treu ben aviat. Desfem el camí.

Poc més d'una hora 40 minuts de pujada i una hora i 10 minuts de baixada, amb relliscades incloses! Resumint, unes 2000 calories menys al cos! Fantàstic tot plegat!
Si, des del cotxe, mires enrere quan estàs de fer una cosa, a vegada no te'n saps avenir. Hem pujat allà dalt !

J ha dit...

Eps,diumenge tenim previst anar-hi nosaltres, des de Joanetes i també inspirats pel bloc de Bellmunt.