dijous, 3 de febrer del 2011

Ermita de Sant Sebastià pel PR C-41 de Gurb

Aquest matí, amb ma germana, ens hem anat a perdre pels camins rurals de la zona esportiva de Vic i Gurb. La intenció, l'objectiu, era pujar a dalt el Pla de Sant Sebastià, dominat per l'ermita amb el mateix nom, a 770 metres d'alçada, i que va ser un lloc important per la història catalana entre Felip Vè i els vigatans.

L'aproximació ha anat bé, hem seguit bona part d'un dels recorreguts de btt que surt de l'Alberg de Joventut de Vic (on hem aparcat) i amb menys d'una hora ens hem vist als peus de l'ermita.

Ens tocava pujar el fort pendent que es dibuixa pel caminoi que hi mena. Amunt! De nou el fang ens ha fet relliscar alguna estona i perdre pistonada. Fet i fotut, hem arribat a dalt al cap de vint minuts, després de perdre el sender una o dues vegades.

Donar un cop d'ull a una mica d'història del nostre país sempre va bé. Llegiu, llegiu.

Un cop a dalt, fotos de rigor, una mica d'esmorzar, gaudir del silenci i de les vistes cap a la plana i el Montseny enfarinat, i sant tornem-hi. En lloc de desfer el camí (segurament el més correcte i fàcil jejeje), hem (he) decidit baixar pel sender de petit recorregut PR C-41 que ha de travessar l'eix per un lloc o altre i aproximar-nos a la zona de les masies de Gurb i Sant Joan del Galí, que ens retornarien al punt inicial.

amb esquís o sense, Beti ?

Després de seguir una pista forestal que ens ha anat fent baixar del pla, però alhora allunyar de l'objectiu final, hem en una zona prou obaga per saludar de nou la neu acumulada, i hem aparegut just damunt l'antiga carretera de Prats, a l'alçada de les benzineres de Gurb. Perfecte!

A partir d'aquí, en lloc de seguir el petit recorregut (que és on s'enfila cap a Sant Julià Sassorba direcció la Creu de Gurb i que jo intencionadament volia evitar de nou !!!!), hem seguit un quilòmetre i mig per aquesta carretera fins arribar just a l'alçada de Sant Joan de Galí on, per una passarel·la metàl·lica hem recuperat el trajecte del PR C-41.

Després d'uns quants trencalls, hem tornat direcció el punt d'inici.
Al final, tres hores i quart donant tombs, pujant i baixant per aquestes magnífiques contrades de la nostra plana.