dilluns, 23 de maig del 2011

L'endemà


Vista la campanya i els arguments que han fet servir, l’ensurt estava servit en safata. Ja fa molts mesos que des de Vic s’anunciava una revifalla des de les ultratombes d’un tipus d’individu xenòfob i fatxa per definició, racista de mena i amb els insults per bandera. Molts d'ells són immigrants que fa uns anys estaven en aquesta situació; d'altres, joves (o no tant joves) amb poca personalitat, molt influenciables, i amb uns ideals poc humanitzats. 
Ja s’apuntava des d’Osona que l’innombrable PxC atacaria per les municipals tota Catalunya i faria mal. Era un perill. Es va acusar l’ajuntament vigatà de racista, per proposar provar de canviar part d’un tràmit d’empadronament, i no se li va donar la raó quan anunciava el que ara s’ha fet realitat: la resurrecció, revifalla i alça apoteòsica dels militants plataformistes a molts pobles i ciutats del nostre país... els regidors de PxC tripliquen la representació!

Òstia! Ahir al vespre, a Vic era acollonant el ritme amb el qual apareixien els vots d’aquest partit amb la creu hitleriana per bandera, i el ritme s’encomanà cap als pobles més grans de la comarca i de les rodalies de la capital catalana.

Al meu poble, Taradell, han aconseguit un regidor. I quin un! Buf! Ja patirem. No ho entenc. El seu ditxós lema “Primer els de casa” em recórrer les entranyes i continuo sense entendre-ho, per molt que m’ho expliquin, no ho entenc; només tenim gairebé un 7% d’immigració, de fa anys, i està controlada. Bé, el cas és que CIU continua al capdavant, però perd la majoria. També ha aparegut SI i ha reculat ERC, com arreu de Catalunya. El gran derrotat. La mort anunciada després de tots els problemes dels tripartits catalans ....

Però no sé si em fa més por l’alça de PxC o la derrota a les espanyes del PSOE a favor del PP !!! Tremoleu catalans si aquests tornen a la Moncloa! Tinc malsons amb la musiqueta de fons d’aquests que ja demanen eleccions anticipades al país... ZP no baixis del burro! No cedeixis. I ara què? Ja no em servirà de res estudiar a fons la meva llengua, el català?! Què hauré de parlar a la meva terra? No vull ser protagonista d'una història com la que m'explicaven els meus avis i els meus pares, no vull! 
Ens hauríem d’atrinxerar de l’Ebre amunt...

De tot plegat, en quedaran frases les quals tant de bo poguéssim esborrar, llàgrimes i rialles contingudes, cors accelerats, nervis a flor de pell; però també en queden imatges inesborrables i comentaris a “ou” -alguns molt bons- per l’infracció del cap visible d’aquesta colla. Aparcant en una plaça per a discapacitats?! [noticia]
Que Déu ens agafi confessats a tots plegats!

1 comentari:

J ha dit...

Lo del PP a les espanyes no m'amoïna gens, no ho faran gaire diferent que el ZP.
Lo nostru, en canvi, si que és preocupant.